ASIAKASVIIHTYVYYS

Asiakasviihtyvyys

Yrityksissä joissa käy asiakkaita on tärkeää panostaa asiakasviihtyvyyteen. Viihtyvyyttä voi parantaa uusimalla kalusteita, tekemällä pintaremontti, järjestelemällä liiketilaa uudelleen, jolloin asiakaskäyttäytyminen saadaan tuottavammaksi. Mutta erittäin tärkeä muutos on valaistus. valaistuksen muutoksella voidaan saada aikaiseksi erittäinkin isoja asioita, esimerkiksi haluatte, että liiketilassasi asioiva ihminen huomaa jonkun uuden tuotteen, mitä haluat markkinoida tai olet järjestänyt toiselle tuotteelle loppuunmyynnin. Kohdistetulla valolla voidaan houkutella asiakas huomaamaan joku tietty tuote tai palvelu liikkeesi tiloissa.

Yleensäkkin yleisvalaistukseen kannattaa kiinnittää huomiota todella paljon. Valotehokkuus ei saisi olla liian kirkas, joka toisaalta voi aiheuttaa valoyliherkkyydestä kärsiville ihmisille haittaa. Valaistus kannattaa mitoittaa juuri liiketilallesi sopivaksi, jolloin saadaan isoimmat hyödyt aikaiseksi. Esimerkiksi jos kyseessä on vaateliike, niin oikeanlaisella valon värisävyllä saadaan vaatteen oikea värisävy esille ”valkoinen vaate näyttää valkoiselta, eikä vihertävältä”  tai jos kyseessä on parturi – kampaamo, niin oikealla valon värisävyllä värjätyt hiukset näyttävät siltä kuin niiden kuuluukin näyttää.

Mitä hyötyjä sitten oikeanlaisen valaistuksen suunnittelulla saavutat yritystoiminnallesi? 

  • Yrityksesi / liiketilasi yleisilme kirkastuu
  • Saavutat isoja kustannussäästöjä sähkönkulutuksessa
  • Asiakkaasi viihtyvät liikkeessäsi pidempään
  • Liiketoimintasi tuottavuus paranee kun houkuttelet valolla asiakkaita
  • Saat tuotteitasi paremmin esille
  • Led – valaistus ei tuota UV – säteilyä
  • Uudella led – valaistuksella saadaan oikeanlainen värisävy oikeaan paikkaan.